• 1) Daun Bawang Siapa yang tidak kenal dengan daun yang boleh dianggap sebagai ‘ penyeri’ di dalam masakkan ini. Daun bawang kebiasaannya digunakan dalam hidangan jenis sup bagi menambahkan perisa dan sebagai hiasan tambahan. Ini adalah antara sayuran yang mudah untuk ditanam semula. Hanya tinggalkan sedikit bahagian bawah ke akar daun bawang dan rendamkan di dalam air. Cubalah!
  • Bahagian hud dapur kebiasaannya terlepas pandang untuk dibersihkan. Lama-kelamaan bahagian itu boleh mengumpulkan sisa makanan, tumpahan kuah, minyak dan sebagainya yang menimbulkan kekotoran yang sukar dibersihkan. Selain dari menjadi punca serangga pembawa penyakit 'singgah' di bahagian itu, pemilik rumah juga hadapi besi hud dapur mulai berkarat. Jadi bagaimana mahu membersihkan hud dapur anda supaya kelihatan baru semula, Ini langkahnya;
  • Kebiasaannya apabila anda ternampak lipas berlari atau berterbangan di dalam rumah, pastinya dengan pantas anda akan mengambil penyapu atau surat khabar untuk memukul lipas tersebut. Betul kan? Cara ini memang mudah untuk menghalau atau membunuh lipas, tetapi anda perlu tahu yang cara sebegitu sebenarnya lebih membawa keburukan.
  • Mahu mereka dapur anda? Ketahui beberapa tip do's ini.
  • Ini antara kesilapan-kesilapan yang sering di lakukan tanpa anda sedar. Ia bukan sahaja akan membazirkan masa dan wang malah ia juga akan melunturkan semangat anda untuk terus menghijaukan laman.
  • SIapa sangka kerusi yang rosak akibat 'serangan' kucing ini telah diubah suai menjadi kerusi yang cantik dan boleh diguna pakai semula menjadi sebahagian daripada sudut hiasan rumah.
  • Senduduk merupakan pokok renek yang tergolong dalam famili Melastomataceae dan kebiasaannya tumbuh di dalam semak dan belukar.
  • Hasilkan Keperluan Tanaman Organik Pada Kos Yang Murah
  • Menarik juga apabila menggunakan teknik gabion menghasilkan sebuah bench di laman. Bukan sahaja cantik malah ia juga sangat-sangat tahan lama.
  • Dari detik itulah jelmaan Parkman dikatakan dilihat oleh penghuni kediaman agam tersebut termasuk di persekitaran halaman sehingga ke hari ini.
  • Pilihan cat yang ingin dibuat haruslah yang tepat dengan konsep ruang kediaman anda. Jangan membuat keputusan terburu-buru, dapatkan nasihat daripada pakar tentang pemilihan cat.
  • Banyak cara kita boleh gunakan bahan dapur untuk tujuan pembersihan, berikut ialah dengan menggunakan tepung jagung;
  • Mencuci kaca tingkap dan pintu merupakan perkara yang remeh bagi individu yang sibuk dengan rutin harian dan sering di pandang sambil lewa oleh pemilik kediaman . Rutin membersihkan cermin dan pintu ini sebenarnya tidaklah begitu susah dan sepatutnya boleh dilakukan hanya pada hujung minggu, lebih-lebih lagi menyelang hari raya yang bakal menyelang ini. Jadi mari kita ikuti tip di bawah ini.
  • Aidilfitri sememangnya masih jauh. Namun itu bukan alasan untuk kita berpeluk tubuh dan tidak melakukan sebarang persiapan. Bukanlah bermakna kita perlu berhabis-habisan untuk meraikan hari mulia tersebut. Tetapi ia boleh dijadikan tarikh untuk kita menukar langsir yang lama dan juga merancang perbelanjaan agar tidak tersasar daripada sepatutnya. Malah kita sendiri boleh mengelakkan daripada membazir dan tersilap gaya serta konsep. IMPIANA menemubual pakar kemasan lembut Norasida Hasan dari Arcelia Home Inspiration.
  • tidak semua bahan masakan sesuai untuk diletakkan di dalam peti sejuk, ada di antaranya akan mudah rosak atau mengurangkan rasa bahan tersebut. Jadi, admin ingin kongsikan, 12 bahan yang tidak boleh disimpan di dalam peti sejuk, walaupun anda rasakan perlu. Jom kita tengok perkongsian dari laman Tip Hero, mana tahu barang tersebut sudah pun berada dalam peti sejuk di rumah anda.
  • Pastikan anda tidak meletakkan wayar di bawah permaidani atau perabot kerana ia boleh menjadi panas dan boleh berlakunya kebakaran. Wayar boleh menjadi panas apabila ada aliran elektrik dan ini sangat berbahaya kerana kita selalunya tidak sedar perkara ini terjadi .
  • Pernahkah terfikir, sepanjang memasak,anda pernah melakukan kesilapan? Jika tidak tahu, jom lihat fakta ini, fikirkan sama ada anda melakukannya atau tidak. Diharapkan dengan info ini anda boleh memperbetulkan kesilapan yang pernah dilakukan.
  • Memang sakit mata apabila melihat periuk yang kehitaman akibat hangus. Jangan cuba-cuba untuk menghilangkan kesan hitam itu menggunakan sudu mahupun garpu kelak ianya hanya akan mencacatkan lagi rupa kuali anda. Nah beberapa tip yang boleh dicuba;
  • Makanan yang sihat bermula dengan alat memasak yang tepat dan tidak merosakkan kandungan nutrisi makanan yang anda ambil.
  • Sudah menjadi kemestian apabila tiba musim durian ramai yang berpusu-pusu menikmati raja buah ini kerana jatuh pada musimnya, harga pun jauh lebih murah dan boleh dimakan dengan banyak.
  • Kesuntukan masa membuatkan para ibu ataupun wanita berkerjaya adakalanya memasak dan kadang- kala membeli sahaja.
  • Memperbaharui taktik dan langkah yang lebih licik, penceroboh ataupun perompak sentiasa memastikan mereka mempunyai peluang apabila pemilik 'terleka' ataupun terlepas pandang.
  • Siapa yang pernah berhadapan dengan masalah ini? Roti yang belum pun sampai tarikh luput atau mungkin baru sahaja beli tapi sudah mula mengeras. Jangan bimbang roti tersebut masih boleh di makan tetapi jika ia sudah mula mengeras cuba petua ini.
  • Trak ini dibeli pada harga $5,000, malah dia juga berjaya mendapatkan sumbangan melalui kempen GoFundMe untuk mengubahsuai rekaan dalam trak tersebut. Seramai 60 orang boleh menggunakan trak ini setiap hari.
  • “Sempat ke nak mengemas sambil tu memasak? Ish, mesti tak fokus dan macam susah je nak buat!”
  • Biar betul? Itulah yang mungkin terpacul pada setiap bibir yang baca artikel ini.
  • Jika di Malaysia, botol plastik dibuang merata-rata namun bagi penduduk kampung di Nigeria, mereka menggunakan botol plastik untuk menghasilkan sebuah rumah. Botol-botol plastik tersebut diisi dengan tanah kering sebelum dipadatkan dengan menggunakan kayu.
  • IMPIANA kali ini menghidangkan sebuah kafe yang cukup menarik dengan dekorasi serta cara menghidang sajiannya yang berasaskan cendawan, Mushz Cafe.
  • Memilih perabot untuk si kecil boleh menjadi kerja yang merunsingkan. Rekaan yang cantik sering diutamakan oleh ibu bapa. Namun perkara penting yang sering dilupakan oleh ibu bapa ialah kehadiran kimia tersembunyi dalam penghasilan perabot.
  • Ramai juga yang berminat dengan hartanah lelong meskipun ia memiliki risiko yang tinggi.
  • Kadang- kadang bila dapat cipta luar dari kemampuan ubah perabot rumah ni, perasaan dia lain macam. Puas hati! Hari ini impiana bawakan trik yang mampu ubah perabot ikea anda dari biasa, menjadi luar biasa.
  • Ini masalah yang sering dihadapi pemilik rumah masa kini. Terutama bagi mereka yang tinggal di kota. Bukan senang nak dapat bilik tidur luas dan selesa seperti dulu. Tapi Impiana cuba menyelesaikan masalah bilik kecil tapi masih mampu bawa katil besar anda masuk ke dalam.
  • Bila bercakap soal menghias kamar anak-anak, kita bagaikan rambang mata untuk menyediakan ruang terbaik untuk si kecil. Namun adakala dalam keadaan kelam kabut kita terlupa satu dua perkara yang dianggap remeh tetapi sangat penting. IMPIANA berkongsi tip yang mungkin boleh ditambah dalam skill anda menghias kamar anak anda. Persediaan yang rapi menjaminkan hasil yang bermutu dan amali.
  • Sebelum beli, cuba beringat. Jangan main terus beli je. Baca tip pemilihan yang Impiana sediakan ini. Orang kata bijak membeli menang memakai.
  • Menggosok pakaian menjadi perkara yang remeh sebab ia memakan masa yang lama untuk kita pastikan kedut pada pakaian akan lenyap.
  • Tukar cadar dan selimut sekurang-kurangnya sebulan sekali untuk mengelakkan rasa miang dan gatal ketika tidur. Lagi bagus kalau 2 minggu sekali. Bagaimana nak dapatkan cadar yang serupa macam baru beli? Baca ini, Impiana rungkaikan.
  • Selalu kita lupa tentang kusyen kecil ini. Kadang-kadang berkurun kita gunakan kusyen ini bila sekali pakai. Di sini, IMPIANA bawakan tip ringkas menjaga kusyen kecil yang boleh kita semua praktikkan.
  • Walaupun sempit tapi penataan kreatif dan bijak mampu tukarkan balkoni kusam tampil ceria
  • Bila bercakap soal mengemas, ia bagaikan tidak ada noktah penyudah. Nak pulak tetamu istimewa mahu berkunjung ke rumah dalam masa 60 minit! Mahu kaget kita di buatnya! Apa yang perlu kita lakukan? Pun begitu marilah kita berfikiran positif. Apa kata kita tinjau 10 cara mudah mengemas dan mencuci rumah.
  • Bantal kusyen merupakan item yang melengkapkan tata hias sofa pada ruang tamu. Pemilihan bantal kusyen juga bergantung pada konsep yang dibawa pada sesebuah ruang. Jika anda mula memikirkan untuk tukar gaya bantal kusyen pada yang baru, apa kata kali ini anda hasilkan sendiri. Sangat mudah dan anda boleh memilih corak ikut cita rasa tersendiri.
  • Sebelum ini, pemilik menyatakan mereka mendiami sebuah kondominium dan membuat keputusan untuk membeli rumah bertingkat hasil pujukan anak bujangnya yang inginkan tangga di dalam rumah. Setelah mencari kejiranan yang bersesuaian akhirnya pemilik jatuh hati dengan pelan lantai kediaman yang satu ini.
  • Tampil berani bermain dengan warna hitam segenap ruang menyerlahkan aura maskulin juga sofistikated. Sebagai seorang pereka hiasan dalaman, Januar Haikal Shamdusin atau lebih mesra disapa Januar mempunyai prinsip tersendiri agar konsep dekorasi yang ditampilkan mempunyai identiti tersendiri. IMPIANA sejenak ke rumah anak muda yang juga pengasas butik Furby & Sugar ini.
  • Terdapat banyak tip yang menyediakan anda cara menggunakan cuka sebagai teknik paling berkesan untuk menghapuskan masalah kotoran dan sebagainya.
  • Adakah benar warna dalam setiap satu - satu ruang itu memainkan peranan dalam membentuk mood kita?
  • Fruit flies ataupun lalat buah mudah mendatangi ruang dapur yang mempunyai bau masam ataupun kelembapan yang tinggi.
  • Bab nak mengemas dan mencuci rumah ni pon sebenarnya memerlukan kos.Kalau boleh, semua nak baru. Tapi kalau bab dekorasi 'aset bukan semasa' ni tak bolehlah pulak senang-senang nak baru. Maklumlah melibatkan kos yang tinggi pula!
  • Jika ada pasangan muda yang merancang untuk membeli rumah pertama, berikut 11 pesanan dari Hafizi Zain yang sangat bermanfaat untuk dikongsikan bersama.
  • Rahsia untuk mengekalkan kesegaran bunga sebenarnya bergantung kepada kemampuan kita menghalang atau mengurangkan pembiakan bakteria di dalam air dan dalam masa sama membekalkan zat kepada bunga.
  • Tak selesa kalau tandas mahupun kamar mandi bau hancing kerana mungkin baru lepas makan petai ke jering dan sebagainya? Ikuti kaedah di bawah berikut:
  • Rasa memaku bingkai gambar itu kerja mudah? Sebenarnya sebelum anda merancang nak menggantungkan hiasan dinding, selidik dulu tiga perkara yang selalu orang buat silap ini agar anda pun terselamat dari melakukan perkara yang sama;
  • Kebanyakan dari kita, kalau gunting yang sudah semakin tumpul kita buang beli baru je. Tetapi tahu tak sebenarnya kita boleh lakukan kaedah simple ni untuk tajamkan kembali gunting. Nak tahu macam mana?
  • Untuk menjaga kebersihan yang abadi pada kamar tidur, kita memang digalakkan untuk kerap menukar cadar dalam sebulan sekali.
  • Tidak semestinya dekorasi pada kediaman harus kelihatan eksklusif atau mewah semata-mata.
  • Tahukah anda sebenarnya kita boleh mengusir beberapa haiwan perosak kediaman dan tanaman dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti tumbuhan herba?
  • Apa itu akuaponik? Apabila akuakultur (menternak ikan) dan hydroponik (penanaman tanpa tanah) digabungkan untuk membentuk sebuah sistem bersepadu, maka terhasil lah gabungan nama akuaponik. Sisa dari kolam ikan menyediakan sumber makanan organik untuk tumbuhan yang terdapat di dalam sistem di samping berfungsi sebagai penapis bio untuk air dari kolam ikan tersebut.
  • Theceramicdesign.com adalah nama yang tidak asing lagi bagi penggemar barangan seramik serta mempunyai identitinya yang tersendiri. Telah mula bertapak sejak 1993, Theceramicdesigner.com terlebih dahulu di kenali dengan nama Keceramics, telah diusahakan oleh Datin Rosmah yang mempunyai kelulusan dalam bidang yang amat berbeza dari apa yang diusahakan kini. Berdasarkan tekad dan minat yang mendalam terhadap seni kraf dan hiasan dalaman, telah membawa usahawati ini ke satu bidang yang tidak pernah di duga.
  • Warna dan konsep dekorasi bilik anak anda harus dipilih dengan cermat agar psikologi mereka terkawal. Beberapa ahli psikologi telah melakukan kajian dan hasilnya, warna bilik anak anda mampu mempengaruhi emosi mereka. Berikut merupakan beberapa karakter warna yang mempengaruhi psikologi kanak-kanak.
  • Kebiasaannya orang akan terus buang kalau nampak peralatan dapur berkarat. Sebenarnya masih ada cara yang boleh anda lakukan untuk menghilangkannya.
  • Bagi menyingkirkan bau busuk daripada terus menguasai ruang, apa kata anda cari sumbernya dan semak cara mudah menghilangkannya.
  • Adakalanya tumbuhan yang kita tanama sebagai hiasan di laman sebenarnya boleh digunakan sebagai rawatan terhadap beberapa jenis penyakit.
  • Melipat bajulah perkara paling memeningkan para wanita. Lepas lipat, ada lagi bertimbun. Impiana bawakan cara melipat mudah dan cepat yang boleh kita praktikkan dalam aktiviti harian. Para suami juga boleh membantu.
  • Plot laman yang di miliki mempunyai perubahan elevation sebanyak 17’-0’’ di bahagian belakang membataskan pemandangan pemilik. Namun olahin bernas dari peraka yang di lantik menzahirkan sebuah laman indah yang tidak pernah dijangkau oleh benak manusia.
  • Untuk hasilkan sebuah gubahan yang mewah adakalany tidak memerlukan modal yang tinggi. Namun jika aturannya berbeza dan tampil unik, sesatu yang murah boleh jadi mahal.
  • Ini yang dikatakan don't judge a book by it's cover. Mizuishi Architects Atelier, ditubuhkan pada tahun 2009 oleh arkitek Kota Mizuishi, rumah yang di bina di tepi sungai di Suginami, Tokyo, mungkin kelihatan kecil, sempit dan tidak diterima akal bahawa rumah ini mampu didiami tapi sebenarnya menempatkan dapur, kawasan permainan, bilik tidur , bilik mandi dan lorong.
  • Tiada siapa yang akan menyangka di antara pokok-pokok di hutan ini ada sebuah hotel yang di bina di atas pokok dengan gaya yang cukup unik.
  • Terpulang kepada pasangan untuk menerimanya dengan hati terbuka atau tidak, tetapi lelaki yang begitu sukakan video games pasti akan mencipta sendiri kamar privasinya yang kelihatan unik tetapi dalam masa
  • Rumpai liar antara masalah digeruni pemilik. Kehadirannya bukan sekadar mencacatkan pemandangan malah mengganggu keseluruhan habitat yang tersedia di laman anda. Kerja keras perlu dilakukan untuk memastikan laman tersaji indah.
  • Setiap tumbuhan sayuran mempunyai tempoh matang atau tuaian yang berbeza. Tanaman sayuran yang berdaun mempunyai tempoh matang yang singkat iaitu dari 25 hingga 45 hari. Manakala dari jenis berbuah pula antara 30 hingga 60 hari selepas matang. Untuk memastikan sumber makanan atau hasil tuaian lebih lestari, rancang tanaman anda mengikut jadual yang disediakan.
  • Pasti ramai yang meminati gaya Nordic mahupun Scandinavian. Namun untuk melengkapkan gaya dekorasi bagi kedua-dua konsep ini memerlukan belanja yang lebih. Oleh itu, apa kata kita buat sendiri.
  • Tidak memudaratkan membela si comel andai anda tahu kaedah betul mengawal dan mencegah masalah bawaannya
  • Peti sejuk dapat mengelakkan makanan yang disimpan tercemar. Jika betul cara penjagaanya, jangka hayat peti sejuk anda turut boleh dipanjangkan, oleh itu kami kongsikan beberapa cara mudah untuk memastikan peti sejuk anda dapat beroperasi dengan optimum.
  • Kertas dinding memerlukan kos tinggi untuk pemasangan tetapi tahan lama jika penghuni tahu teknik pengendalian dan penjagaan sepatutnya.
  • Masalah sukar untuk mendapat tidur yang lena bukan sahaja datang dari masalah dalaman. Sebenarnya persekitaran turut mempengaruhi jiwa dan minda anda
  • Perabot lama atau sudah rosak anda mungkin tak perlu buang dulu. Ada pelbagai cara untuk perbaiki atau jadikan ia menjadi lebih menarik dan berguna.
  • Perkakas ajaib ini telah direka bentuk semenjak zaman Perang Dunia Kedua lagi bagi kegunaan askar Amerika. Ia amat sesuai untuk pelbagai kegunaan, fleksibel, tahan lama, kalis air bahkan dijadikan sebagai sebahagian komponen untuk membaiki lapangan sama ada untuk tujuan sukan mahupun kejuruteraan. Ia telah berjaya dihasilkan oleh Permacell di bawah syarikat Johson and Johnson. Nama Duct tape di beri disebabkan oleh permukaan nya yang kalis air seperti bulu itik.
  • Cukup sekadar bermain dengan susun atur perabot dan aksesori untuk buat rumah anda kelihatan baru. Minimumkan perbelanjaan dengan cara ini.
  • Sempurnakan almari rumah anda dengan 4 cara ini. Hasilnya pasti buat anda puas hati tanpa perlu sentiasa mengemas bilik wardrobe anda.
  • Patuhi tertib dan ‘undang-undang’ sebelum, semasa dan selepas tanam rumput.
  • Perabot dari bahan kulit terkena kotoran perlukan rawatan yang teliti. Dengan penjagaan teratur dan penggunaan produk perawatan yang tepat, anda boleh mengekalkan sofa kulit dalam keadaan bersih dan baik sepanjang masa.
  • Perabot dari bahan kulit terkena kotoran perlukan rawatan yang teliti. Dengan penjagaan teratur dan penggunaan produk perawatan yang tepat, anda boleh mengekalkan sofa kulit dalam keadaan bersih dan baik sepanjang masa.
  • Sering kali penyesalan akan berlaku tatkala sekembalinya anda dari kedai atau nurseri untuk membeli tanaman.
  • Tahukah anda, buah tembikai adalah salah satu buah yang disukai oleh Nabi Muhammad SAW. Buah tembikai ini membantu menjaga dan mempertahankan kesihatan kita. Warna merah tembikai yang menggiurkan itu mengandungi nutrisi, mineral, kalium, betakarotin, Vitamin C dan juga serat yang diperlukan tubuh badan.
  • Jenis kayu yang sesuai sebagai decking di kawasan sekitar elemen air Terdapat beberapa jenis kayu keras yang bersesuaian untuk digunakan sebagai decking berhampiran dengan kawasan badan air atau elemen air. Antaranya ialah Kayu belian dan Balau kuning. Setiap satu mempunyai daya tahan tinggi, tekstur yang lebih menarik dan rona semula jadi kayu yang berbeza.
  • Menjulang senibina pukasa melayu buat tatapan bakal perwaris.
  • Bakul pakaian untuk kain kotor memang wajib ada pada setiap setiap kediaman. Namun begitu, kadangkala bakul ini boleh menyesakkan mata kerana susun atur yang dilakukan tidak kemas. Impaknya, kediaman anda akan menjadi berantakan. Untuk menyelesaikan masalah ini, jom kita lihat idea-idea kreatif DIY bakul-bakul yang boleh ditempatkan pada laundry station agar tampil lebih kemas dan menarik.
  • Sewaktu pemilik rumah mula-mula membeli rumah ini, pemilik pernah berkata 'ni rumah ke neraka' kerana keadaan rumah tersebut pada waktu itu kelihatan sangat tidak terurus.
  • Sebenarnya tak susah pun nak tanam sendiri cendawan tiram di rumah. Syaratnya, ikut cara yang betul. Menanam cendawan bongkah ini telah dilakukan sendiri oleh wartawan Mingguan Wanita, Netty Ah Hiyer.
  • Berkeinginan menggayakan kediaman berkonsepkan moden atau minimalis bukan lah sesautu yang murah. Kelihatan mudah namun setiap produknya mempunyai nilai estetika yang tinggi dalam menonjolkan sesuatu sudut mahupun ruang kediaman tidak kira sama ada di dalam mahu pun luar. Adakalanya, untuk memliki satu produk deko yang kecil dan ringkas menelan belanja lebih ratusan ringgit. Sehebungan dengan itu, untuk paparan sudut ContainerGarden kali ini, TEAM LAMAN menjemput anda untuk mencuba beberapa teknik olahan ringkas pasu terpakai menajdi sebuah pasu moden. Ini secara tidak langsung berupaya menyelamatkan poket anda dari terus bocor. Selamat mencuba !
  • Berhadapan dengan masalah bilik tidur yang tidak teratur dan tidak kemas, Impiana selamatkan ruang tidur anda agar tampil lebih luas dan lapang melalui 5 cara terbaik ini!
  • Kebiasaannya ikan koi menjadi pilihan sebagai hidupan akuatik menceriakan kolam yang menghiasi kediaman. Koi merupakan spesies ikan yang dikenali dengan karakternya yang pelbagai. Setiap seekor darinya mempunyai ciri-ciri yang unik dan tersendiri. Setiap keunikan yang dimiliki oleh ikan koi menjadikan ikan koi ini mempunyai nilai yang tinggi. Ikan koi juga dikenali dengan sifat nya yang manja dan senang dengan kehadiran manusia.
  • Cutting board atau papan pemotong adalah perkakas dapur yang wajib ada di rumah anda. Pernahkah anda terfikir tahap kebersihan papan pemotong anda dengan kandungan bakteria yang terperangkap di dalamnya mampu memberi kesan kesihatan yang tidak baik kepada keluarga anda.
  • Hanya dengan kos RM100 meja kopi mini ini juga boleh dijadikan sebagai meja hidangan kudapan ringkas malah sebagai meja belajar anak. Selamat Mencuba...
  • Wanita hebat ini mampu bina rumah sendiri hanya dengan tengok video dari YouTube. Laman perkongsian video YouTube dimanfaatkan oleh Cara Brookins apabila dia dan empat anaknya berjaya membina sebuah rumah
  • Tatkala tiba musim perayaan atau perkahwinan, banyak perkara yang difikirkan untuk diselesaikan sebelum menjelang tiba majlis. Sesetengah orang perlukan baju baru, sesetengah orang pula sanggup berhabisan dalam mengubah suai dekorasi kediaman.
  • Jika pandai menghias, rumah kecil pon boleh kelihatan luas. Siapa sangka lelaki ini mampu buat rumah kecilnya kelihatan menakjubkan.
  • Kumiko seni halus cantuman kayu masyarakat jepun telah wujud sehak Era Asuka (600-700AD). Seni cantuman ini tidak menggunakan sebarang paku.
  • Terdapat pelbagai jenis citrus yang terdapat di pasaran antaranya seperti oren, mandarin, kumkuat, limau gedang, lemon, limau bali, limau kasturi, limau nipis, limau purut dan pelbagai lagi. Citrus lebih sinonim penggunaanya sebagai potongan buah sama ada dimakan segar atau dimasak dan air nya sebagai jus mahupun campuran di dalam masakkan. Namun ramai yang tidak mengetahui bahawa kulit limau mempunyai pelbagai kegunaan lain seperti:
  • Padanan yang minima juga membenarkan setiap daripada perabot atau aksesori ini menyerlah dan mencuri perhatian.