Kalau dah nama perempuan, tak akan pernah cukup hijab yang dah ada dekat rumah tu. Asal keluar shopping je mesti bawa balik sehelai dua hijab baru.

 

Sudahnya, habis bersepah-sepah dalam bilik kalau tak disusun dengan baik. Ramai juga yang mengeluh dan masih mencari jalan macam mana nak menyimpan koleksi hijab yang bertimbun tu dengan rapi.

 

Nah, jangan pening-pening lagi sebab kami nak kongsi kan dengan korang beberapa idea untuk mencipta rak penyangkut hijab. Lepas ni dah tak sakit mata nak tengok hijab bersepah dalam bilik lagi.

 

1.    Paling mudah dan ringkas, gunakan rel tuala atau rod besi secara bertingkat. Lebih banyak hijab digantung dengan kemas.

 

 

2.    Paip PVC dekat rumah tu jangan dibuang. Cipta satu ruang kreatif seperti dalam gambar untuk menyimpan hijab dengan susunan rapi. Tak guna kos yang tinggi pun uolls.

 

 

3.     Kalau korang kreatif, lakukan DIY penyepit baju yang digam pada permukaan papan kayu untuk dijadikan sebagai penyangkut hijab. Pastikan guna gam yang kuat untuk digantung pada bahagian belakang pintu bilik.

 

 

4.    Rak kasut pun boleh dijadikan sebagai tempat untuk menggantung hijab. Jangan pernah had kan daya kreativiti korang ok?

 

 

5.    Kalau dapat rak yang macam ni pun ok juga kan? Kemas dan tersusun.

 

 

6.    Untuk lebih stail dan bergaya, tangga kayu juga menjadi salah satu kaedah penyimpanan hijab yang menarik.

 

 

7.    Kalau nak rak macam ni, cari saja di kedai-kedai perabot yang berdekatan. Pasti ada yang sesuai!

 

 

8.    Nak simpan hijab dalam almari dengan kuantiti yang banyak? Boleh saja. Gunakan penyangkut langsir dan hanger seperti dalam gambar.

 

 

9.    2in1. Plastik penstoran kasut juga boleh korang jadikan sebagai tempat menyimpan hijab.

 

 

10.    Mesti ramai yang kenal dengan penyangkut hijab ni kan. Ini merupakan kaedah paling mudah untuk korang dapatkannya.

 

 

Rasanya dah cukup banyak juga tip yang diberikan ini. Semoga bermanfaat dan bolehlah korang shopping banyak lagi nanti sebab dah tak ada masalah macam mana nak kemaskan tudung tu lagi kan? Hehe
 

 

Sumber gambar: Google