Girls, walaupun seorang lelaki mempunyai penilaian yang berbeza terhadap seorang perempuan, namun mereka mempunyai satu suara yang sama mengenai jenis perempuan yang bukan menjadi pilihan hatinya.

 

Nak tahu apakah itu ? REMAJA senaraikan 5 jenis perempuan yang di benci oleh orang lelaki.

 

1. Kaki shopping

 

 

Lelaki paling menyampah dengan gadis yang kuat berbelanja. Bagi mereka gadis seperti ini sukar di kawal dan boros, malah mereka menganggap golongan seperti ini cuba mengambil kesempatan keatas dirinya. Sungguh pun lelaki sering ambil mudah dan tidak memandang serius terhadap sesuatu pekara, namun pekara sebegini bukanlah main-main buat mereka.

 

2. Cemburu buta

 


 

Cemburu tandanya sayang? Seriously? Ayat ni memang klise, namun hakikatnya jika ia berlebihan tidakkah itu di panggil ‘queen control ?

 

Bagi mereka, tindakan cemburu atas sesuatu pekara yang betul memang wajar tetapi jika sampai dengan kawan-kawannya sendiri pun korang asyik cemburu melulu memang tidaklah! Mereka tidak mahu terpenjara dalam sangkar besi. Percayalah lelaki lebih sukakan kebebasan.

 

3. Nak berkepit je

 

 

Come on, lelaki juga ada hal-hal lain yang perlu diuruskan. Jika mereka bertemu dan berkenalan dengan gadis yang clingy atau suka menempel memang akan membuatkan mereka naik rimas. Tanyalah mana-mana lelaki hanya 1/3 sahaja yang suka ‘melekat’ dengan kekasih mereka selebihnya lebih suka buat haluan masing-masing.

 

Bukan apa, situasi ini membuktikan gadis itu kelihatan tidak berdikari dan hanya hidup seperti parasit. So siapa yang suka ada pasangan seperti parasit kan?

 

4. Suka mengkritik

 

 

Jangan kata sikap gadis yang kuat membebel sahaja di benci oleh lelaki, malah mereka juga tidak suka dengan gadis yang suka mengkritik. Apatah lagi apabila mengomen tentang pakaian orang lain.

 

Perlu ingat ya mereka bukan sahabat korang yang sanggup mendengar segala ‘leteran kosong’.  Kalau suka sangat mengkritik orang lain, jelas sekali menggambarkan perangai buruk korang tu.

 

5. Drama Queen

 

 

Lelaki paling tidak selesa dengan perempuan yang suka beremosi apatah lagi melebih-lebihkan ia di hadapan kawan-kawannya atau di tempat umum. Walaupun korang ingin ekspresikan apa yang dirasa,namun hati-hati jangan sampai memalukannya. Ini kerana lelaki memang tidak suka di malukan dengan cara sebegini.

 

6. Kaki gosip

 

 

Kalau setakat membebel dan banyak cakap mungkin lelaki dah faham sangat dengan perangai perempuan dan layankan saja pasangan mereka tu. Tapi lelaki akan benci dengan wanita yang kaki gosip dan seboleh-bolehnya mereka tidak akan mahu mendengar kalau anda nak bercerita tentang keburukan seseorang, sama ada orang yang dia kenal atau tidak.

 

7. Pendendam dan sering mengeluh

 

 

Wanita yang mempunyai sifat pendendam dan suka mengeluh sering kali dielak oleh lelaki. Sikap suka marah-marah di tempat umum memang akan membuatkan lelaki meninggalkan pasangannya. Lelaki lebih suka kepada wanita yang lemah lembut dan menghargai orang lain.